Weirdo’s! Nummer 146 alweer. Zoals altijd meer dan gewenst en constant van kwaliteit, al was een paar fantastieke verhalen meer, een mooie wensdroom.
Als gewoonlijk sla ik de voorkomende gedichten over omdat ik er geen verstand van heb en er dus, naar mijn idee ook geen oordeel over kan vellen. Misschien ooit, maar waarschijnlijk is het niet. Mijn interesse ligt toch duidelijk meer bij de verhalen!
Alwaar we bij het eerste het beste verhaal aanlanden bij de immer, maar nooit vervelende, aanwezige zijnde Frank Roger met zijn SF vertelling Het rode vlagje, wat alweer een pracht van een verhaal is. Dystopie ten top! Een hardwerkende veiligheidsagent, die dubbele shifts draait op zijn werk, met een verplichte smartwatch. Deze geeft niet alleen zijn gezondheidssituatie aan, maar ook dat hij nodig geld uit moet geven om zijn maandelijkse consumenten uitgaven te voldoen. Een mooie, heel erg mooie twist aan het einde. Briljant!!! Pieter Drift schrijft een verhaal over het leven van twee vrienden in Betonnen bal, geen fantastiek! Gevolgd door het tweede deel van Betere tijden, een essay van Guy van Hoof, waarvoor je toch eigenlijk in België zelf moet wonen, denk ik! In de reeks ’t Huuske een kort SF dystopisch robot verhaal van Bruno Lowagie, getiteld: Precies zoals hij het wenste, waarin ene Johan en Alex discussiëren over de voor- en nadelen van nieuwste uitvinding van Alex: een gedachten lezende robot. Leuk bedacht!!! En… weer door. Luc Vos, ook meer dan gekend bij het Fantastieke publiek, doet het hier mainstream met Dat-Twist, maar wel met een leuke twist op ’t end!
Op het kruispunt is een bruisend artikel, waarin boeken én schrijvers de hoofdrol spelen. Soms Fantastiek en soms ook niet! Waarna we weer over gaan naar een verhaal van Finn Audenaert, ook al, meer dan, mag ik wel zeggen in het Fantastieke, maar met Het liefste bedrog, dit keer even niet. Maar toch… een prachtverhaal omdat een man als vader wordt gebombardeerd en gevoed. Hij blij, zij… meer dan blij!
En met een tweetal tekeningen van Trick, ofwel: Patrick Heymans is Weirdo’s 146 alweer gedaan. Mooi, gevarieerd als altijd, maar voor mij net met iets te weinig Fantastiek. Maar… er komt ook weer een nieuwe Weirdo’s 147, sterker nog, ik heb hem al binnen! Maar die is weer voor een volgend keer!
