Ze ging op de bank staan en riep: 'Glam? Glam? Als jij daar bent, rotzak, maak dan maar gauw dat je wegkomt. Anders krijg je de andere kant van de wolf!' Er kwam geen antwoord. Childe zei: 'De andere kant van de wolf? Wat bedoel je daarmee?' 'Dat vertel ik je later nog wel eens. 'Ze stapte van de bank af en liep het zomerhuisje door naar een kastje in de schaduw. Ze kwam terug met een korte dikke fles met een lange smalle hals en een brede opening. Hij was half vol. Ze dronk er wat van en liet het door haar mond spoelen en drukte, zonder het door te slikken, haar lippen tegen de zijne en spoot de vloeistof in zijn mond. Het was sterk en dik en lichtelijk zuur. Hij slikte er wat van door en voelde zijn zorgen onmiddellijk wegtrekken. 'Wat is dit in godsnaam?' 'Het is een likeur die in Igescu's vaderland gemaakt wordt,' zei ze. 'Het wordt beschouwd als een minnedrank. Ik weet niet beter of er bestaat geen minnedrank, maar dit spul doet één ding: het gooit alle remmen los. Niet dat ik gedacht had dat ik het voor jou nodig hebben zou.' 'Ik heb er niets meer van nodig,' zei hij.

De beeltenis van het beest is het eerste deel van 'Een geestenbezwering', het meest ambitieuze en tegelijk meest omstreden project dat Philip José Farmer ooit ondernomen heeft. In het door een ondoordringbare groene smog geteisterde Los Angeles, waar het verkeer volledig is lamgelegd, wordt op het hoofdbureau van politie een film bezorgd die alle toeschouwers met afgrijzen vervult. Het slachtoffer van het macabere seksuele ritueel dat vertoond wordt, is Colben, de naaste medewerker van particulier detective Herald Childe. Het spoor dat Childe volgt, leidt naar het zwaar bewaakte landgoed van Igescu, van wie beweerd wordt dat hij een vampier zou zijn, een soort reïncarnatie van graaf Dracula...