In het begin van het jaar 3586 is het gros van de mensheid teruggekeerd naar het zonnestelsel, aangezien zowel de Aarde als de Maan als door een wonder op hun oude plaats in het Solsysteem zijn gerematerialiseerd. Nog steeds komen er mensen naar de Aarde, die langzaam maar zeker weer het centrum van de mensheid wordt. Boyt Margor, de negatieve mutant, blijft in het geheim bezig zijn macht in het zonnestelsel te consolideren. Zelfs de nieuwe leiders van de regering op Terra merken niets van zijn activiteiten, want alle aandacht wordt opgeëist door twee belangrijke gebeurtenissen: de containerverbinding tussen Olympus en de Aarde wordt heropend en de op bevel van HET geconstrueerde BASIS staat op het punt te vertrekken…


