Geboren te Vilvoorde, Vlaams-Brabant. Daniël Adrien Julien Verbiest,beter bekend als Danny Verbiest, was een Vlaams voormalig acteur, televisieproducent en -presentator, schrijver en poppenspeler. Verbiest speelde in een aantal televisieprogramma's en films mee. Voor Verbiest bekend werd, werkte hij al als leerkracht, poppenspeler, tekenaar, onderwijsinspecteur en acteur. Hij richtte het poppentheater Malpertuus op.
Samen met Gert Verhulst en Hans Bourlon startte Verbiest in 1996 het productiehuis Studio 100. Hij speelde de hond Samson in Samson en Gert (1989-2005). Deze rol vertolkte hij ook in de aflevering Florke, ons moe, een Thuis-uitzending naar aanleiding van het overlijden van Ann Petersen (2003).
Ook schreef hij mee aan Samson en Gert, Kabouter Plop, Piet Piraat, K3 en Spring. Eind juni 2005 trad hij, samen met Gert Verhulst, op de Grote Markt in Sint-Niklaas de laatste keer op als de hond Samson. Sindsdien was Peter Thyssen de poppenspeler van Samson, maar sinds 2013 werd Dirk Bosschaert zijn vervanger.
In 2005 stapte Verbiest uit Studio 100, waarna hij met pensioen ging. Bij zijn afscheid namen Gert & Hans zijn aandelen in Studio 100 over. Hij maakte nog wel de soundtrack van Ketnet POP en werkte ook achter de schermen van Ketnet POP. Hij was in 2017 medeoprichter van Villa Samson, een organisatie verbonden aan het UZ Brussel, die ervoor zorgt dat langdurig gehospitaliseerde patiënten hun huisdieren kunnen ontmoeten.
Verbiest leek qua uiterlijk sterk op schrijver Salman Rushdie. Nadat Rushdie getroffen werd door een fatwa werd Verbiest meerdere malen verward met de schrijver, hoewel hijzelf zich geen zorgen maakte over de mogelijke gevolgen.
Danny Verbiest had uit zijn eerste huwelijk twee dochters, die werden geboren in 1976 en 1986. In 2004 huwde hij met een voormalige kleuterleidster en medewerkster, Helga Van der Biest, bij Studio 100. Samen kregen zij op 21 juni 2006 een dochter, Johanna-Louise.
Gedurende de laatste jaren van zijn leven kampte Verbiest steeds meer met gezondheidsproblemen. In 2022 verscheen hij in een rolstoel tijdens een hommage in het televisieprogramma James De Musical.
Overleden te Jette, Brussels Hoofdstedelijk Gewest. In crematorium Siesegem in Aalst werd afscheid genomen van Danny Verbiest. Tijdens zijn afscheid werd een brief voorgelezen, die hij zelf schreef “Ik mocht het beest uithangen en al spelend mijn geld verdienen.” Hij werd begraven in Dilbeek.
Co-Auteur: Gert Verhulst, Hans Bourlon.
