Peter Garriock is een Amerikaanse beeldend kunstenaar en artiest. Studeerde tussen 1964 en 1967 aan het West of England College of Art. In 1967 maakte hij door Karl Weschke kennis met Alison de Vere en werkte hij als achtergrondkunstenaar, waarbij hij onder toezicht van Alison bijdroeg aan de Beatles-film Yellow Submarine.
In 1968 richtte hij het bedrijf 'Artichoke' op dat schilderijen maakte voor een historisch café in Bristol, The Naval Volunteer, inclusief versies van The Death of Nelson en 4 grote plafondschilderingen van epische zeeslagen en soortgelijke doeken van zeegezichten, en later schilderijen en borden maakte voor The Pub Mauretanië in Bristol.
Tussen 1970 en 1972 werkte Peter als Art Editor voor het tijdschrift Vanity Fair en begon hij met restauratiewerkzaamheden in het huis van de familie Wesley in Bristol, waar hij gildewerk, pleisterwerk en houtwerk deed (restauratiewerk van Thomas Sparrow, een leerling van Grinley Gibbons ) met Janet Fennell , mededirecteur van Artisjok. Dit werk maakt nu deel uit van het Rode Fort van Bristol University en was te zien in het tijdschrift Country Life .
Peter stapte in de jaren tachtig over op televisieanimatie en werkte samen met Alan Foster in de Richard Williams Studios en de TVC Studios. Zijn werk op dat moment omvatte pre-productiewerk en karakterontwerp voor de voorgestelde Snowman-film gebaseerd op het boek van Raymond Briggs en werkte samen met Alan Foster aan de geanimeerde tv-commercial Blow the man down van Shell.
In 1983 kocht en exposeerde hij zijn schilderijen in Crown Center Redevelopment, Kansas City, VS voor Hallmark en ging hij samenwerken met de auteur Robert Lesser in Manhatten, New York, waarbij hij verloren en beschadigde kunstwerken reconstrueerde, waarvan een aantal later werd gepubliceerd in het boek Pulps. Dit leidde tot verdere pulprecreaties voor talloze verzamelaars.
In 1988 keerde Peter terug naar de animatie en werkte opnieuw samen met Alan Foster aan animatietitels voor de Mortuary Academy-film met Andy Warhols medewerkers Paul Bartel en Mary Woronov. In de jaren negentig werkte Peter in boekillustraties. Nu staat Peter bekend om zijn iconische posters geproduceerd voor de Albion Spirit Company