(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Naar aanleiding van een voordracht door Roger d’Exsteyl over ‘De poëzie van de angst’ schreef ‘De Standaard’ van 19-12-1963: ‘Op het eerste gezicht een ietwat satanische figuur, doch zodra die jongeman met fijne baard en dandy-allure aan het woord kwam, werd het één bekoring. Wat kan die man heerlijke vertellen. Op een zó onderhoudende toon, dat een ieder geboeid werd en zich zoor zijn meeslepend woord liet betoveren.’  
+
Naar aanleiding van een voordracht door Roger d’Exsteyl over ‘De poëzie van de angst’ schreef ‘De Standaard’ van 19-12-1963: ‘Op het eerste gezicht een ietwat satanische figuur, doch zodra die jongeman met fijne baard en dandy-allure aan het woord kwam, werd het één bekoring. Wat kan die man heerlijk vertellen. Op een zó onderhoudende toon, dat een ieder geboeid werd en zich door zijn meeslepend woord liet betoveren.’  
  
 
Als ‘avant-première’ van de thans verschijnende bundel fantastische verhalen ‘Souper met vleermuizen’, werden bij die gelegenheid door Aimée Starka twee spannende korte verhalen uit dit boek voorgelezen, waarbij ‘De komeet’, volgens ‘De Standaard’: ‘... een kerstsproke die zich in de jaren 1996 ergens in de interplanetaire ruimte afspeelt. Rijke verbeelding, voorwaar, en vol onthutsende wetenschappelijke details.  
 
Als ‘avant-première’ van de thans verschijnende bundel fantastische verhalen ‘Souper met vleermuizen’, werden bij die gelegenheid door Aimée Starka twee spannende korte verhalen uit dit boek voorgelezen, waarbij ‘De komeet’, volgens ‘De Standaard’: ‘... een kerstsproke die zich in de jaren 1996 ergens in de interplanetaire ruimte afspeelt. Rijke verbeelding, voorwaar, en vol onthutsende wetenschappelijke details.  
  
Inderdaad, deze populaire Gentse auteur, vriend en opvolger van John Flanders (Jean Ray)  brengt ons in ‘Souper met vleermuizen’ niet alleen in contact met een griezelig universum, maar hij levert hiermee de eerste volwaardige oorspronkelijke Zuidnederlandse sciencefiction voor volwassenen. Waarbij we de macabere humor graag op de koop toe nemen.
+
Inderdaad, deze populaire Gentse auteur, vriend en opvolger van John Flanders (Jean Ray)  brengt ons in ‘Souper met vleermuizen’ niet alleen in contact met een griezelig universum, maar hij levert hiermee de eerste volwaardige oorspronkelijke Zuidnederlandse science fiction voor volwassenen. Waarbij we de macabere humor graag op de koop toe nemen.
ws-page-props
Regel 7: Regel 7:
 
|Druk=1
 
|Druk=1
 
|Boekvorm=Pocket
 
|Boekvorm=Pocket
|BoekPag=132
+
|BoekPag=133
 
|Breedte=11
 
|Breedte=11
 
|Lengte=18
 
|Lengte=18
|Aantekening=Bevat ook het niet fantastische verhaal: De grote samenzwering.
+
|Aantekening=Bevat ook de niet fantastische verhalen: De grote samenzwering en Vier blikjes karnemelk halen.
|Cover=exsteyl_r_soupermetvleermuizen_1966_1.jpg
+
|Cover=Souper-met-vleermuizen-fantastische-verhalen---roger-dexsteyl-1966-1-214383-1683566249.jpg
 
|ID=3521
 
|ID=3521
 
|GUID={C428F524-2728-11D8-B1DD-00105A7169F9}
 
|GUID={C428F524-2728-11D8-B1DD-00105A7169F9}
 
|HeeftCover=1
 
|HeeftCover=1
 
}}
 
}}

Huidige versie van 8 mei 2023 om 18:20

Naar aanleiding van een voordracht door Roger d’Exsteyl over ‘De poëzie van de angst’ schreef ‘De Standaard’ van 19-12-1963: ‘Op het eerste gezicht een ietwat satanische figuur, doch zodra die jongeman met fijne baard en dandy-allure aan het woord kwam, werd het één bekoring. Wat kan die man heerlijk vertellen. Op een zó onderhoudende toon, dat een ieder geboeid werd en zich door zijn meeslepend woord liet betoveren.’

Als ‘avant-première’ van de thans verschijnende bundel fantastische verhalen ‘Souper met vleermuizen’, werden bij die gelegenheid door Aimée Starka twee spannende korte verhalen uit dit boek voorgelezen, waarbij ‘De komeet’, volgens ‘De Standaard’: ‘... een kerstsproke die zich in de jaren 1996 ergens in de interplanetaire ruimte afspeelt. Rijke verbeelding, voorwaar, en vol onthutsende wetenschappelijke details.

Inderdaad, deze populaire Gentse auteur, vriend en opvolger van John Flanders (Jean Ray) brengt ons in ‘Souper met vleermuizen’ niet alleen in contact met een griezelig universum, maar hij levert hiermee de eerste volwaardige oorspronkelijke Zuidnederlandse science fiction voor volwassenen. Waarbij we de macabere humor graag op de koop toe nemen.