Sinds de Heliotische Bolwerken in het Solstelsel dol draaide, zijn de mensen van de Aarde gedwongen, voor hun leven te vechten in vreemde sterreneilanden. De bewoners van Calcutta-Noord hebben het goed getroffen: ze leven nu in de thuiswereld van de Nonggo's - en dus in het centrum van een de mensen goed gezinde en vreedzame civilisatie, zodat het contact met de Melkweg geen probleem is. De situatie is voor de bewoners van Terrania-Zuid heel anders. Het gaat om ongeveer 200.000 Terranen, die in het jaar 1290 NGT in de vreemde galaxie Whirlpool zijn beland en het daar zonder hulp moeten doen. Gelukkig konden de eerste problemen snel worden overwonnen. Het contact met de Thorrimers, want op hun planeet zijn de Terranen beland, bleek aangenaam en vriendelijk. De eerste handelscontacten konden worden gelegd, de opbouw van de zelfstandige natie Alashan - zoals de onvrijwillige kolonie zichzelf heeft genoemd - gaat zeer snel. Zelfs een poging van de barbaarse Dsjerro's, de kolonie van de mensen leeg te plunderen, kon dankzij een gewaagde blufactie worden verijdeld. Ondertussen is ook Perry Rhodan bij de natie Alashan aangekomen. De onsterfelijke Terraan, die onlangs tot de 6e bode van Thoregon werd benoemd, is op zoek naar Shabazza, de mysterieuze vijand van de mensheid. Bovendien moet Rhodan een spoor van de SOL vinden, zijn oude ruimteschip, dat naar verluidt in opdracht van Shabazza onderweg is. Andere bewoners van de natie Alashan zijn elders actief: Fee Kellind en de bemanning van de GOOD HOPE III brengen en halen handel op een onbekende planeet... Onheilspellend Korrago.


