Geboren te Haarlem, Noord-Holland, Paul C. Pollmann is een veelzijdige Nederlandse grafisch- en omslagontwerper, muzikant, reiziger, levensgenieter, familieman en creatieve geest. Creativiteit zit in zijn genen. Zijn ouders, beiden journalisten, en zijn broers, waaronder de gerenommeerde illustrator Peter Pontiac en journalist en Haarlemse Stripdagen directeur Joost Pollmann, inspireerden hem van jongs af aan. Als kleine Paul zat hij altijd met zijn neus in de nieuwste tijdschriften, waarvoor zijn ouders wekelijks zorgden.

Als freelancer heeft hij gewerkt voor populaire titels als Autovisie, Hitkrant, Yes, Grasduinen, Top Santé en Popfoto. Hij voltooide zijn opleiding 'Lay-out en typografie' aan de Grafische school in Amsterdam en begon zijn loopbaan bij dagblad De Waarheid en het invloedrijke muziektijdschrift OOR. Sinds 1991 is hij werkzaam als grafisch vormgever, waarbij hij zich vanaf 1998 ontwikkelde tot art director, met een signatuur die een mix is van oud en nieuw, met oog voor het hele traject van idee tot uitvoering.

Paul heeft een diepe liefde voor boeken. Zijn eerste boekomslagen maakte hij rond 1988. Als geboren Haarlemmer is hij groot geworden met de typografie die in de lucht hangt rondom het standbeeld van Laurens Janz Coster, uitvinder van de boekdrukkunst, midden op de Grote Markt in Haarlem. Typografie en vormgeving zijn zijn passies. Zijn werk is te zien op het omslag van Adèle, waarin warmte en humor samenkomen, en zelfs Quentin Tarantino is fan geworden na een diepgaand gesprek.

Van 1995 tot en met 2013 leidde hij Studio Pollmann in de Amsterdamse Houthavens, waar hij onder andere het blad Bij voor de Bijenkorf en diverse (gesponsorde) magazines ontwierp voor bedrijven als Rabobank, Albert Heijn en Achmea. Hij heeft ook boekomslagen en catalogi ontworpen voor diverse grote en kleinere boekenuitgevers. Een van zijn specialiteiten is beïnvloed door zijn liefde voor typografie en beeld van film- en soulposters.

Paul heeft ook zijn stempel gedrukt op de politieke campagnes, waar hij van 2004 tot 2018 de vormgeving verzorgde voor het ledenblad en diverse campagnes van de PvdA. Zijn werk werd bekroond met de BKB Campagne Award voor de Beste Verkiezingsposter. De afgelopen jaren heeft hij ook projecten in de Verenigde Staten gedaan, waaronder muzikale evenementen in Long Island, Memphis en New Orleans.

Tegenwoordig zet Paul zijn vaardigheden in om met plezier en regelmaat winkelposters te maken voor boekenuitgevers, waarbij hij zijn vakmanschap en unieke stijl ten volle benut.