Piet Zeeman was een Nederlands stripredacteur, schrijver en vertaler. Hij heeft gewerkt voor de Nederlandse Disneybladen, Sjors & Sjimmie Stripblad en Big Balloon's 'Looney Tunes' uitgaven en maakte via Striptekenaar.info strips in opdracht. Zeeman werd in 1976 ingehuurd als redacteur voor de Nederlandse Disney-publicaties van uitgever Oberon. Onder supervisie van hoofdredacteur Cees de Groot en art director Daan Jippes werd hij de vaste redacteur van het nieuwe Mickey Maandblad (1976-1989) dat op een iets ouder lezerspubliek mikte dan het reguliere Donald Duck weekblad. Behalve Disney-verhalen waarin vooral Mickey Mouse en Goofy de hoofdrol speelden, publiceerde het blad ook niet-Disney materiaal. Dit omvatte gelicenseerde buitenlandse strips, maar ook originele Nederlandse producties zoals Dick Matena's 'Virl', Dick Briels 'Hulbert', Peter de Smets 'Het Goud van de H.M.S. Cornwall' en Gerrit Stapels stripversie van Jules Verne's 'Reis Naar Het Middelpunt der Aarde'. Zeeman zelf schreef het tekstfeuilleton 'Garth' (1979-1980), die door Dick Matena geïllustreerd werd. Zeeman bewees ook een kundig scenarist te zijn. Zijn vroegste Disney-verhalen, geschreven tussen 1977 en 1981, hadden nevenpersonages als 'Broer Konijn' en 'Japie Krekel' in de hoofdrollen. Ed van Schuijlenburg, Jules Coenen en Carol Voges leverden het tekenwerk. Na het stopzetten van Mickey Maandblad in 1989 hervatte hij zijn schrijfactiviteiten. Zeeman schreef verhalen met de grondeekhoorns Knabbel en Babbel, maar ook langere verhalen met de familie Duck, die qua toon en humor niet onderdeden voor Carl Barks' klassieke "tien-paginaverhalen". In 1998 schreef hij zijn laatste Disney-script. Zeeman was wellicht de enige schrijver die zijn scripts uitgetypt mocht aanleveren, zonder de doorgaans gewenste uitgeschetste storyboards. Hij voorzag echter wel in een pagina lay-out en schreef de beschrijvingen en dialogen in de plaatjes. Veel van Piet Zeemans latere verhalen werden geïllustreerd door tekenaars van Spaanse agentschappen als Bardon en Comicup. Het duurde tot 2019 alvorens alle overgebleven Zeeman-scripts in het weekblad gepubliceerd werden. Maarten Gerritsen en Bas Heymans leverden het tekenwerk voor enkele van deze "verloren Zeeman" verhalen. In de tweede helft van de jaren 1980 sloot Zeeman zich ook aan bij de redactie van het stripblad Eppo Wordt Vervolgd, dat in 1988 overging in het tweewekelijkse Sjors & Sjimmie Stripblad. Daar was hij een productief scenarist voor de kortverhalen met titelhelden 'Sjors en Sjimmie' (1988-1998). Terwijl de originele auteurs Robert van der Kroft, Wilbert Plijnaar en Jan van Die op hun nieuwe creatie 'Claire' focusten werden de avonturen van de twee rebellen onder hun supervisie getekend door Hein Haakman en de Spaanse studio's Bonnet, Comicup en Creaciones Editoriales. Zeeman schreef verder nog teksten voor het kleuterblad Bobo en tussen 1987 en 1996 verschillende tekstverhalen voor Donald Duck onder het pseudoniem Peter Hinderiks. Dit waren ofwel originele verhalen ofwel herwerkte versies van sprookjes en klassiekers. De illustraties werden verzorgd door Dick Briel, Fred de Heij, Hans G. Kresse, Jan Wesseling en Fred Julsing. Zeeman probeerde ook een tekststripversie van Peter de Smets 'De Generaal' te lanceren en samen met Fred Julsing een vervolg op 'De Wortels van War' te realiseren, maar beide projecten strandden. 'Onzichtbare netten', Zeeman's kinderboek met de dolfijn Tuimel in de hoofdrol, werd door Wim Euverman geïllustreerd en in 1993 door Zwijsen gepubliceerd. Vanaf mid jaren 1990 freelancete Piet Zeeman voor het gameblad Topscore, stripblad Looney Tunes en de populaire wetenschapsbladen Kijk en Quest. Tot 2004 vertaalde hij ook de maandelijkse Donald Duck Extra voor redacteur Jos Beekman. Samen met ex-Donald Duck collega Pascal Oost vertaalde hij de vijf boeken van de Nederlandse editie van Jeff Anderson en Mike Maddox' 'De Bijbel in Strip' (VNU, 2000). Tijdens de eeuwwisseling schakelde Zeeman over op webdesign, maar keerde langzaam maar zeker terug naar strips met zijn bedrijf "De Betere Zeeman". Hij vertaalde voor Big Balloon de stripboeken gebaseerd op Rowan Atkinson's typetje 'Mr. Bean' en maakte in samenwerking met Carry Brugman drie verhalen met het personage 'Jojo' (2004) voor meisjesblad Tina. Hij schreef ook de dagelijkse onlinestrip 'Fondsie & Friends' (2009), geproduceerd door Stefan de Groot's agentschap Striptekenaars.nl om het 3FM Fonds te promoten. Een andere strip die door Zeeman voor Striptekenaars.nl werd geschreven was 'Rogier Cipier' voor Bonjo Bajes Bulletin, een blad voor (ex-) gedetineerden. Vanaf 2008 was Zeeman voor het vrouwenweekblad Libelle een regulier scenarist van de familiestrip 'Jan, Jans en de Kinderen' door Studio Jan Kruis. Piet Zeeman groepeerde zijn activiteiten voor strips en personageontwerp in opdracht uiteindelijk onder Striptekenaar.info. Via deze website leverde hij educatieve, promotionele en communicatiestrips en -illustraties aan allerlei soorten cliënten. Voor de productie kon hij op het netwerk van ex-striptekenaar Dirk Arend rekenen, bestaande uit artiesten uit Argentinië (Atilio Millan, Fernando Sosa, Joe Limado), Indonesië (Redy Prio, Roedy Rillf, Yuen Eriyama's Studio Dokutoku) en Servië (Bojan M. Djukic). Zijn vriend Ruud Straatman hielp ook regelmatig een handje. Samen met Dick Briel ontwikkelde hij 'De Patathiek', een "digitale ervaring" gebaseerd op Briels strip 'Professor Palmboom'. Hij begon aan een nieuw script van Marten Toonders 'Bommel' strip te werken voor de Toonder Compagnie ('Tom Poes en het Zonnige Bestaan', alias 'De Weergave'), maar het project bleef onafgewerkt. In 2013 werd er bij Piet Zeeman kanker vastgesteld. Tijdens zijn behandeling werden de opdrachten van Striptekenaar.info geregeld door Marcel Miralles en Guillermo Hierro Bosch, twee voormalige vennoten van Josep Toutains Spaanse agentschap Selecciones Ilustradas. Piet Zeeman overleed uiteindelij, wat ook het einde betekende van Striptekenaar.info.